وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

استراتژی جدید آمریکا در فضای سایبر

آمریکا از استراتژی جدید خود برای فعالیت در فضای سایبری پرده برداشت. این استراتژی که برای سال 2011 در نظر گرفته شده است به بازتعریفی فضای سایبری اقدام کرده و آن را یک حوزه عملیاتی در نظر می‌گیرد 

سایت : عماریون

این استراتژی متشکل از 5 استراتژی عمده است که عبارتند از:

1. برخورد با فضای سایبری به مثابه یک حوزه عملیاتی برای سازمان‌دهی، آموزش، و تجهیز، تا از این طریق وزارت دفاع بتواند بهره کامل را از پتانسیل‌های موجود در فضای سایبری ببرد.

2. بکارگیری مفاهیم عملیاتی دفاعی جدید به منظور حفاظت از شبکه‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع.

3. همکاری با دیگر وزارت‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا و نیز بخش خصوصی به منظور فراهم‌سازی یک استراتژی امنیت سایبری کامل دولتی.

4. ایجاد روابط محکم و خوب با هم‌پیمانان و شرکای بین‌المللی آمریکا به منظور تقویت امنیت سایبری مشترک.

5. بهره‌گیری از استعدادها و مهارت‌های کشور از طریق نیروی کاری سایبری استثنایی و نوآوری سریع در فناوری.

این سند با اذعان به اینکه پاشنه آشیل آمریکا فضای سایبری بوده و این فضا برای انجام فعالیت‌های نظامی، اطلاعاتی، و تجاری برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است بیان می‌دارد: «این 5 استراتژی اولیه، نقشه راهی را برای وزارت دفاع آمریکا به وجود می‌آورد تا به صورت موثر در فضای سایبر فعالیت کند، ‌از منافع ملی دفاع کند، و به اهداف امنیت ملی نائل شود. هر این از این 5 استراتژی اولیه در عین تمایز از هم، به هم مرتبط هستند».

همچنین در این سند ذکر شده است که «با استفاده از این استراتژی، وزارت دفاع آمریکا از فرصت‌های بدست‌آمده در فضای سایبری بهره لازم را خواهد برد، از شبکه‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع در برابر تهاجم‌ها و اقدامات خصمانه دفاع خواهد کرد، از تلاش‌های لازم برای تقویت امنیت سایبری شرکای صنعتی مهم و بین‌المللی حمایت خواهد کرد، و سبب ایجاد امکانات و مشارکت قوی در فضای سایبری خواهد شد. این استراتژی به هدایت و راهنمایی وزارت دفاع در دفاع از منافع آمریکا در فضای سایبری می‌پردازد تا آمریکا و شرکا و هم‌پیمانانش بتوانند به استفاده و بهره‌برداری از نوآوری‌های عصر اطلاعات ادامه دهند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد