وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

ریشه یابی بحران در سوریه و نقش سعودی و آمریکا در آشوب‌های اخیر

بعضی چیزها را باید نشانه چیزهای مهم تری دانست که گفته نمی شوند، مثلا بیش فعالی غرب در مسئله سوریه و سکوت در برابر جنایات بحرین را می توان نشانه ذوق زدگی غرب و تلاش این بلوک برای سرنگون کردن دولت حاکم بر سوریه و در طرف مقابل با سانسور اخبار مربوط به بحرین تلاش در جهت حفظ رژیم آل خلیفه دانست.

به عنوان مثال به برخی اخبار در مورد اتفاقات اخبر سوریه مراجعه می کنیم: 

نقل از : سیوستان

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری ادعا کرد، صدها تن از مردم شهر 'درعا' در جنوب سوریه به شمال لبنان فرار کردند
-جان ماک‌کین' نامزد شکست خورده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: بشار اسد رئیس جمهور سوریه، 'مشروعیت' خود را از دست داده است
-العربیه' به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد، 'ماهر اسد' برادر 'بشار اسد' و ریاست گارد ریاست جمهوری سوریه، در راس لیست مسئولانی است که آمریکا قصد تحریم آنها را دارد
-وزارت امور خارجه فرانسه امروز با احضار سفیر سوریه در پاریس، خواستار توقف برخورد نیروهای امنیتی با عاملان ناآرامی‌های اخیر این کشور شد
-اشتفان سایبرت'، سخنگوی دولت آلمان در کنفرانس خبری امروز خود اعلام کرد، این کشور از گزینه اعمال تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا علیه سوریه، قویا حمایت می‌کند
-دولت آلمان از شهروندان و مقامات سفارت خود در سوریه خواست تا هرچه سریع‌تر این کشور را به دلیل نامساعد بودن وضعیت امنیتی آن ترک کنند
-شبکه العربیه از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات اخیر سوریه تا آخر امروز خبر داد
–شیخ 'صالح اللحیدان' عضو ارشد هیات علمای وهابی سعودی ضمن تشویق مردم به کشته شدن در راه براندازی نظام حاکم سوریه گفت: مذهب مالکی اجازه قتل یک سوم برای سعادتمندی دو سوم را می‌دهد

نگاهی گذرا به تیتر این اخبار که در دو روز گذشته در مورد مسائل اخیر سوریه انتشار یافته اند نشان می دهد که غرب با تمام وجود در حال پیگیری پروژه براندازی دولت حاکم بر سوریه است. دقت در واژه های که رنگی شده اند، چیزهای بیشتری را برای انسان روشن می سازد، اینها همه واژه های آشنایی هستند که در مورد همه کشورهایی که غرب قصد از بین بردن آنها را دارد به کار می برد.

اخبار منتشره از سوریه روی دومی هم دارد بد نیست به آنها هم دقتی بشود.

-رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه، شب گذشته در تماس با بشار اسد ضمن بررسی تحولات اخیر سوریه بر حل بحران این کشور از طریق مسالمت‌آمیز تأکید کرد
-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه صبح امروز این کمیسیون با حضور سفیر سوریه و با موضوع تحولات اخیر این کشور، خبر داد
-هوگو چاوز' رئیس جمهور ونزوئلا با ارسال نامه‌ای به 'بشار اسد'، با انتقاد از جامعه بین‌المللی در خصوص تلاش برای دخالت نظامی در سوریه، این دخالت‌ها را 'جنون امپریالیستی' توصیف کرد
-گزارش ویژه// افشای جزئیاتی از نقش «بندر بن سلطان» شاهزاده سعودی در طراحی ناآرامی های سوریه
-سلیم الحص' نخست‌وزیر سابق لبنان با ابراز تأسف از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی سوریه، از بشار اسد خواست تا با مذاکره، بحران ایجاد شده در این کشور را حل کند
-شیخ 'عبدالله بن زاید آل نهیان' وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز گذشته به منظور حمایت از حکومت سوریه و حل بحران این کشور، با 'بشار اسد' در دمشق دیدار کرد
-خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از کشته شدن پنج نیروی امنیتی این کشور در حمله روز گذشته مردان مسلح به مرکز فرماندهی پلیس شهر 'درعا' خبر داد
-باراک اوباما ضمن متهم کردن ایران به کمک به برخورد دولت سوریه با معترضان این کشور، مدعی شد: بشار اسد به جای گوش کردن به مردم خود، خارجی‌ها را مقصر می‌داند

اما درباره ماهیت این ناآرامی هایی که در سوریه رخ داده است باید بر روی نقش شاهزاده بندر بن سلطان سعودی فرزند ولیعهد عربستان تأکید ویژه داشت. شاهزاده ای که مانند همه شاهزاده های سعودی از امکانات مالی بسیار خوبی برخوردار است و نسبت به سایر شاهزادگان عربستان سعودی از هوش بالاتری برخوردار است. بندر در دوسال گذشته از انظار عمومی ناپدید شده بود، اما چند روز گذشته بعد از وقایع شکل گرفته در شهر درعای سوریه بندر که با چهره مبدل قصد ورود به سوریه از طریق فرودگاه دمشق را داشت شناسایی و دستگیر شد.

روز بیستم فروردین ماه بود که یک افسر اطلاعاتی اردنی فاش کرد که 'بندر بن سلطان'، یکی از شاهزاده‌های بانفوذ سعودی گروه‌هایی لجستیکی در اختیار دارد که آزادانه در اردن فعالیت کرده، و از مرزهای اردن برای نفوذ به سوریه و اعزام نیروهای آموزش‌دیده و ارسال سلاح و مواد منفجره استفاده می‌کنند، و برای اولین بار توجه همگان را معطوف دستهای پشت پرده خارجی در جریان ناآرامی های سوریه کرد و پرده از طرحی بزرگ که چندین سال روی آن کار شده بود برداشت.

بندر بن سلطان از سال ۲۰۰۸ در همکاری نزدیک با فلتمن سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در لبنان و معاون فعلی وزیر خارجه امریکا طرحی دومیلیارد دلاری را برای سرنگونی دولت سوریه آماده کردند و البته به علت مساعد نبودن زمینه ها اجرای این طرح سه سال به تعویق افتاد، تا اینکه در جریان شکل گیری دومینوی انقلابهای اسلامی منطقه فرصت را برای تحریک مردم و برخی از مخالفین دولت در سوریه مناسب دیدند و طرحی پیچیده که هزینه سنگینی را نیز به عنوان بودجه داشت به مرحله اجرا درآوردند. مرحله اول این طرح در شهر درعا که شهری استراتژیک است و در نزدیکی مرز اردن، جایی که محل استقرار نیروهای آموزش دیده بندر بن سلطان هست به اجرا درآمد.

طرح آمریکایی- سعودی بندر بن سلطان پنج مرحله اصلی داشت که افشای آن توسط پایگاه اینترنتی الشرق الجدیده دست بازیگران این توطئه خطرناک را رو کرد.

در مرحله اول تعدادی از جوانان تحصیلکرده و بیکار که قبلا توسط نیروهای بندر تطمیع شده بودند باید به خیابان بیایند و با اعلام نقطه ای استراتژیک در محل حاضر شده و شروع به سر دادن شعار علیه دولت سوریه و تشویق مردم به پیوستن به آنها نمایند.

در مرحله دوم گروهکی از تروریستها که از بین اشرار انتخاب شده اند و قبلا در جریان محل برگزاری اعتراض قرار گرفته اند در محل مستقر می شوند و به محض بالاگرفتن شعارها و پرتاب سنگ از سوی نیروهای زمینی شروع به تیراندازی به مردم و نیروهای امنیتی می کنند.

در مرحله بعد رسانه هایی که از قبل برای پوشش این اخبار آماده شده بودند، مانند العربیه، الجزیره و رسانه های غربی وارد صحنه شده و به پوشش وسیع اخبار این اعتراضات و شایعه پراکنی می پردازند تا بدین صورت اوضاع سوریه را بحرانی نشان دهند.

در مرحله بعدی این توطئه افراد تندرو فرقه گرا وارد صحنه شده و با به میان کشیدن اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی، و اختلافات قومی بین کرد و عرب و ارمنی به تشنج در اوضاع دامن می زنند. فتوای مفتی عربستانی در مورد قتل یک سوم برای زندگی دو سوم نمونه ای از این مرحله از توطئه است.

مرحله پنجم نیز ایجاد اخلال اقتصادی در کار دولت سوریه است که توسط افراد ذی نفوذ در اقتصاد این کشور باید اجرا شود و در طی آن ضمن ضعیف کردن دولت پس از پیروزی این توطئه همین افراد نقش دولت انتقالی بعد از دولت فعلی را بازی خواهند کرد.

این توطئه برای اولین بار در شهر درعا  و سپس دوما تکرار شد و قرار بود در شهرهای بزرگی همچون حلب و دمشق نیز به اجرا در آمده تا زمینه آشوب سراسری در کشور سوریه فراهم شود.

اواسط مارس ۲۰۱۱ بود که شهر درعا در جنوب سوریه که در نزدیکی مرزهای اردن و فلسطین اشغالی است و فاصله‌ای با نابلس و امان ندارد؛ به آشوب کشیده شد. تظاهرات‌کنندگان مسجد «العمری» را به تصرف خود در آوردند و حرکت خود را شروع کردند. در این بین درگیری‌هایی به وجود آمد که تعدادی کشته و زخمی شدند. نیروهای امنیتی سوریه آنرا به گروه‌های ناشناس نسبت دادند. در حالی که رسانه‌هایی چون العربیه عربستان، الجزیره قطر و رسانه‌های غربی به حمایت از معترضان می‌پرداختند

البته دست داشتن غرب در ناآرامی های سوریه و بزرگنمایی و شایعه پراکنی در مورد ابعاد این ناآرامی توسط این بلوک برای همگان کاملا روشن شده است اما برای التفات بیشتر نمونه هایی از این اقدامات که در پایگاه خبری تحلیلی برهان جمع آوری شده ذکر می گردند:

کسانی که در اواسط مارس، تجمع کنندگان در مسجد العمری درعا را به شورش علیه حکومت بشار اسد تحریک کردند به تلفن‌های همراه ماهواره‌ای مجهز بودند که بندر به آن‌ها داده بود.

-از جمله دیگر فعالیت‌های شبکه‌ی بندر بن سلطان در اردن تقویت تلفن‌های همراه در این کشور برای آنتن دهی در دمشق و درگیری مناطق سوریه است.

- «انس الکنج»، رییس یک گروه تروریستی که به تازگی دستگیر شده، اعتراف کرده است که یک سازمان خارجی برای تحریک مردم در مقابل مسجد اموی دمشق و هم‌چنین مراکز شلوغ در درعا، لاذقیه و بانیاس دستوراتی دریافت کرده است. او وظیفه‌ی هدایت حلقه‌ی دوم یا همان اراذل و اوباش را نیز برعهده داشته تا بر روی مردم و نیروهای امنیتی آتش بگشایند و به مردم بقبولانند این کار را نیروهای امنیتی انجام داده‌اند.

 

ارسال پیامک برای شهروندان سوری، جذب طرف‌داران صفحه‌های فیس بوک ویژه‌ی انقلاب سوریه، شایعه سازی و انتشار آن از راه رسانه‌های عربی و سوری، از جمله شیوه‌های جنگ روانی اسراییل علیه دمشق است.

-روز ۲۳ مارس یک مقام سوری به خبرگزاری رسمی کشورش گفت که یک میلیون پیامک اسراییلی برای مردم سوریه ارسال شده و آنان را به آشوب فراخوانده است.

- روزنامه‌ی صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت: «آمریکا در صدد به آشوب کشیدن سوریه است و می‌خواهد از فرصت به دست آمده در کشورهای عربی نهایت استفاده را ببرد.»

- «ناتالی پرتزهارئیل» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه‌ی دانشگاه «حیفا» نوشت: «ارسال پیامک برای شهروندان سوری، جذب طرف‌داران صفحه‌های فیس بوک ویژه‌ی انقلاب سوریه، شایعه سازی و انتشار آن از راه رسانه‌های عربی و سوری، از جمله شیوه‌های جنگ روانی اسراییل علیه دمشق است و واحد جنگ روانی هم‌چنان در تأثیر گذاشتن بر بشار اسد نا امید نشده اما پس از گذشت ۵۰ روز [در آن زمان] از آغاز جنگ‌های روانی علیه سوریه، اسراییلی‌ها و حاکمان عرب حتی بر یک سفیر سوریه در خارج نتوانستند تأثیر بگذارند و آن‌ها را به جدایی سوق دهند.»

- «واشنگتن پست» از ارایه‌ی یک کمک مالی مخفیانه از سوی وزارت خارجه‌ی آمریکا به مخالفان حکومت سوریه برای راه اندازی شبکه‌ی تلویزیونی خبر داد.

 

حریری به دنبال آن است تا با ساقط کردن نظام سوریه، حزب الله را تضعیف و خلع سلاح کند و به مقاصد خود برسد.

 - پس از آغاز آشوب‌ها در سوریه کشورهای روسیه، چین، ترکیه، عربستان، کویت، بحرین، قطر و عراق از حکومت اسد حمایت کردند اما شبکه‌های العربیه و الجزیره که متعلق به عربستان و قطر است به حمایت از آشوب‌گران پرداختند.

- نخست وزیر قطر در دیدار با دست اندرکاران رسانه‌های لبنانی (رسانه‌های حامی جریان ۱۴ مارس) اعلام کرد سیاست شبکه‌ی الجزیره علیه حکومت سوریه تا زمان قطع روابط این کشور با ایران، حماس و حزب الله ادامه خواهد یافت.

- با توقیف هفت قایق حامل سلاح در سواحل سوریه که از بندر طرابلس در لبنان بارگیریشده بود، معلوم گشت جریان «المستقبل» لبنان به رهبری سعد الحریری، پشت قضیه قرار دارد. شبکه‌ی تلویزیونی رسمی سوریه روز ۱۶ آوریل، با پخش اعتراف‌های دستگیر شدگان از قایق‌های حمل سلاح، معلوم کرد که اعضای گروه المستقبل لبنان در این امر دست داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد