وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

Recon Mod Live

Recon Mod Live : داشبوردی در عینک های ایمنی اسکی


 برای  کسانی که عاشق فصل زمستان هستند هیچ چیزی بهتر از اسکی و تخته سواری روی برف نیست! تکنولوژی هم این نکته را خوب دانسته و برای همین هم این افراد رو تنها نگذاشته است! Mod Live تولید شرکت Recon، با استفاده از یک نمایشگر میکرو اپتیک کلیه اطلاعات بلادرنگ رو در زمینه سواری روی برف در اختیار شما میگذارد! اطلاعاتی مثل فاصله، سرعت، ارتفاع، زمان، دما و ... که در سمت راست عینک نشان داده می شوند. همچنین MOD Live قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل آندروید از طریق بلوتوث را نیز داراست. بدین طریق می توان هنگام اسکی موسیقی گوش داد، پیام های متنی را خواند و یا هر کار عادی قابل انجام توسط گوشی را انجام داد.

این محصول از یک مینی کامپیوتر تشکیل شده است که شامل یک چیپ GPS ، شتاب سنج، مینی LCD و یک پردازنده 600 مگاهرتزی ARM Cortex-A8 در سمت راست عینک می باشد که از طریق یک کابل به یک باتری در سمت چپ عینک متصل شده اند. کاربران با قراردادن MOD Live در عینک های ایمنی خود به یک دشبورد کامل از وضعیت خود دسترسی پیدا می کنند.

جالب اینجاست که کمپانی Recon ادعا کرده که این تکنولوژی هیچ ضرری برای اسکی باز (از جمله پرت شدن حواس جهت دیدن تصویر و ...) را ندارد. دلیل آنها برای این ادعا این است که تصویر حاصل به صورت یک تصویر مورب مجازی 14 اینچی در فاصله 5 فوتی از شخص تشکیل می شود. هم چنین تصویر مستقیماً جلوی چشم اسکی باز قرار نمی گیرد. به ادعای شرکت، این کار با این تکنولوژی همانند کار با دشبورد ماشین است. همانگونه که فرد راننده بدون گیج شدن و حواس پرتی از اطلاعات ارائه شده در داشبورد ماشین استفاده می کند، فرد اسکی باز نیز از تصویر تشکیل شده بهره می برد بدون اینکه مشکلی در روند فعالیت ورزشی او ایجاد شود!

گلایه - نقل قولی از یک نامه دریافتی

"باسلام من فکرکردم شما یک وبلاگ کاملا تخصصی زدید که تمام مشکلات فنی هم نرم افزار وهم سخت افزار راشامل شود ولی شما هم که خبرهای روزنامه ها را بازگو می کنید حداقل اگر در این وادی کار می کنید اسمش را عوض کنید" .  

عبارت فوق دقیقا برگرفته از متن یک بازدیدکننده محترم است که قریب به یقین از فناورزان آموزش و پرورش است . 

چند روز پیش که حضوری خدمت سردبیر محترم رسیده بودم ، ایشان اذعان داشتند که همکاران مرکز بر وی خرده می گیرند : 

- خوش به حالت که بیکاری .... 

- حالا چی مگه گیرت می آد ..... 

- والا دلت خوشه ها ...... . 

- و قس علیهذا .. 

بازدید کننده  ارجمند ، می گویند : مستمع صاحب سخن را بر سر شوق آورد .

حال بسنجید و ببینید متون سردبیر چه به لحاظ کمی و چه کیفی چرا این گونه شده ؟ 

ایشان که از فرهیختگان و صاحب نظران در زمینه فناوری ( با گرایش ویژه بر روی کنترل پروژه) هستند . آنقدر مخاطب متعامل کم کاری و سستی می نماید که ایشان نیز می مانند که ادامه دهند یا خیر ... 

قصد مجیز گویی و مدیحه سرایی ندارم که آنها که می شناسندم حداقل می دانند یا واجد این صفت نیستم یا آن را معکوس بکار می برم . 

اما مطالب سردبیر را که رصد می کردم خصوصا مطالب اولیه به لحاظ غنای تکنیکی از مرتبه بالایی برخوردار بود و کاملا فضا را ایشان برای چالش باز گذارده بود اما کسی پیدا نشد که پاسخ دهد . 

خب نتیجه این می شود . 

بیاییم کمی در عرصه فناوری تفرعن را کنار گذاشته و از تجارب خویش دگران را بهره مند سازیم . 

و از ساده و دم دستی هم که شده شروع کنیم مابقی خودش جور می شود .

9 آنتی ویروس برتر!

اینم رتبه بندی جدیدی از آنتی ویروس‌های مطرح!

101 سایت جالب و مفید!

لیست 101 سایت مفید تو زمینه های مختلف! بد نیستند!


ویندوز 8 و توانایی تسخیر بازار تبلت ها؟

چالش امروز مایکروسافت با اپل، رشد قوی سیستم عامل iOS اپل روی گوشی های هوشمند (iPhone) و تبلت (iPad) هاست.

بر اساس اظهارات JT Wang، رئیس Acer، در حال حاضر ویندوز مایکروسافت هیچ شانسی برای سهیم شدن در بازار این دو محصول ندارد.

اما ویندوز 8 می تواند همه چیز را تغییر دهد! براساس گزارشات، مایکروسافت طی دو سال آینده با پاسخی مؤثر به نیازهای مشتریان، ویندوز 8 را ارائه خواهد داد که منجر به حیات مجدد مایکروسافت خواهد شد!

انتظار می رود که این نسخه از سیستم عامل ویندوز بتواند بازه وسیع تری از ابزارها نظیر tablet ها و Ultrabook clamshell laptop ها که رقیب اصلی MacBook Air اپل می باشند را در بر بگیرد.


ادامه مطلب ...