وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

شریعتمداری:خدا سایه خانم کلینتون را از سر ما کم نکند :)

وزیر امور خارجه آمریکا، ابتدا به پشتیبانی دولت آمریکا از فتنه ۸۸ و اینکه «دولت آمریکا، در حمایت از معترضان هرچه از دستش برمی آمد انجام داده است» اشاره کرده و از ناکامی این فتنه آمریکایی-اسرائیلی ابراز تأسف می کند.

به گزارش جهان مدیر مسوول روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت:
۱-اوایل آبان ماه ۱۳۸۴- اکتبر ۲۰۰۵- خبرنگار «سی.ان.ان» که برای تهیه گزارش و مصاحبه به کیهان آمده بود، با اشاره به حمله نظامی آمریکا به عراق و حضور همزمان نظامیان آمریکا در شرق و غرب ایران- افغانستان و عراق- نظر نگارنده را دراین باره جویا شد که به وی گفته شد؛ «اگر آقای جرج بوش آدم جنایتکاری نبود وظیفه خود می دانستیم برای سلامتی و طول عمر وی دست به دعا برداریم»! و در مقابل ابراز تعجب خبرنگار سی.ان.ان که در همان حال به دوربین دار و صدابردار برای ضبط دقیق صوت و تصویر تاکید می کرد به ایشان گفته شد «شما آمریکایی ها نمی دانید که برخورداری از دشمن نادان چه امتیاز بزرگی است»! و در ادامه به نمونه هایی از دستاوردهای حمله نظامی آمریکا به عراق که علی رغم خواست جرج بوش نصیب ایران شده بود اشاره رفت، چند ماه بعد از پخش این مصاحبه از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان. «براون بک» سناتور جمهوریخواه از کانزاس که به کینه توزی علیه جمهوری اسلامی معروف است و یکی از مدافعان سرسخت تحریم ایران بوده است نیز در یک کنفرانس خبری به مقایسه میان اهداف از قبل اعلام شده آمریکا در حمله به عراق و آنچه که آن هنگام به دست آورده است پرداخت و با اشاره به سرنگونی رژیم صدام، حاکمیت اسلامگرایان در عراق، آسیب جدی گفتمان لیبرال دموکراسی در منطقه، تبدیل عراق به همپیمان استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و... نتیجه گرفت که هزینه های مالی و تلفات انسانی این حمله نظامی به آمریکا تحمیل شده است و دستاوردهای آن به حساب منطقه ای جمهوری اسلامی ایران ریخته شده.
سناتور براون بک در همین کنفرانس خبری با لحنی نیشدار گفت «مقایسه سود و زیان حمله نظامی آمریکا به عراق این تلقی را پیش می آورد که حمله نظامی به عراق را جمهوری اسلامی ایران به پرزیدنت جرج بوش تحمیل کرده است»! این بخش از اظهارات سناتور براون بک با واکنش فوری و تند سخنگوی کاخ سفید روبرو شد که آن را با منافع ملی آمریکا ناسازگار ارزیابی کرده بود و سناتور جمهوری خواه کانزاس توضیح داد که در اظهارات خود جدی نبوده و قصد شوخی داشته است! و این در حالی بود که براون بک شواهد محسوس و قابل مراجعه ای را به اظهارات خود پیوست کرده و نشان داده بود طرح حمله نظامی آمریکا به عراق «احمقانه»! بوده است.

۲- روز چهارشنبه ۴ آبان ماه جاری -۲۶ اکتبر ۲۰۱۱- خانم هیلاری کلینتون
وزیر امور خارجه آمریکا در اقدامی غیرمنتظره که با توجه به جایگاه و موقعیت سیاسی وی در هیئت حاکمه آمریکا، «بیرون از عرف دیپلماتیک» ارزیابی شده است، ابتدا با شبکه فارسی زبان «بی بی سی» و ساعتی بعد با شبکه فارسی زبان صدای آمریکا «VOA» به مصاحبه نشست و اظهارات سخیف و خنده داری درباره جمهوری اسلامی ایران بر زبان آورد که با جرأت می توان گفت، نمایش قابل تقدیری! از یک دشمن احمق بود و جا دارد مردم ایران و همه ملت های مسلمان همنوا با حضرت سجاد علیه السلام، خدای مهربان را به خاطر ارزانی داشتن این دشمن نادان شاکر باشند، اگرچه به قول سعدی؛
«از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به درآید»!
پرداختن به تمامی اظهارات خانم هیلاری کلینتون در دو مصاحبه پی در پی او با شبکه های تلویزیونی فارسی زبان انگلیس و آمریکا اگرچه به نمایش گذاردن دست خالی مقامات آمریکایی در مقابله و چالش با ایران اسلامی است و امید است صدا و سیمای کشورمان متن کامل این دو مصاحبه را به جای یکی از برنامه های «رازبقا» پخش کند! ولی این مختصر را گنجایش آن پرحرفی نیست و از این روی به چند نکته گفتنی درباره مصاحبه های یاد شده بسنده می کنیم.
۳- وزیر امور خارجه آمریکا، ابتدا به پشتیبانی دولت آمریکا از فتنه ۸۸ و اینکه «دولت آمریکا، در حمایت از معترضان هرچه از دستش برمی آمد انجام داده است» اشاره کرده و از ناکامی این فتنه آمریکایی-اسرائیلی ابراز تأسف می کند. خانم کلینتون اعتراف می کند که عوامل داخلی فتنه از آمریکا خواسته بودند «دولت آمریکا در حمایت از جنبش سبز(!) به گونه ای عمل کند که عامل و حامی اصلی این جنبش تلقی نشود». تا اینجا وزیر خارجه آمریکا بی آن که بخواهد و یا متوجه باشد که دست به چه اعترافی زده است، یک گام بلند و سودمند به نفع جمهوری اسلامی ایران برمی دارد و برتمامی مستندات به دست آمده از فتنه ۸۸ و اعترافات بازداشت شدگان مهر تائید می زند و علی رغم تبلیغات گسترده رسانه های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی که عاملان و سران فتنه ۸۸ را بی تقصیر معرفی می کردند، خانم کلینتون از جایگاه وزیر خارجه آمریکا تصریح می کند که فتنه گران «ستون پنجم» آمریکا در ایران اسلامی بوده اند و بدیهی است که در تمامی سیستم های حقوقی دنیا، «ستون پنجم»ها به اشد مجازات محکوم می شوند.
۴-خانم هیلاری کلینتون، چنانکه گویی با هووی خود «خانم مونیکا» جرّ و بحث کرده و برای او خط و نشان می کشد در اظهاراتی سخیف و احمقانه می گوید اگر معترضان در ایران نیز مانند مردم لیبی از آمریکا درخواست کمک کنند، دولت آمریکا به کمک آنان می شتابد! این تهدیدهای ناشیانه در حالی است که اولا؛ مردم لیبی با دخالت ناتو در انقلاب اسلامی آنان به شدت مخالف بودند. ثانیا؛ آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسرائیل را حامیان اصلی سرهنگ قذافی می دانستند و در تظاهرات پیوسته خود بیشترین اعتراض ها را علیه این چند کشور غربی که مهره های اصلی «ناتو» هستند، سرداده بودند و نهایتا نیز علی رغم تلاش گسترده آمریکا و متحدانش با صراحت اعلام کردند که خواستار برپایی یک نظام اسلامی در کشورشان هستند. ثالثا؛ خانم کلینتون فراموش کرده است که مردم مسلمان ایران با چه قدرت و اقتداری گروهک های تروریستی مسلح را به زباله دان تاریخ فرستادند، بنابراین اگر نگاه کلینتون به مردم ایران است که مردم ایران در جریان فتنه ۸۸، حماسه ۹ دی و حضور همه ساله ۲۲ بهمن و اخیراً در استقبال بی نظیر و مثال زدنی از رهبر معظم انقلاب در سفر ایشان به کرمانشاه که در سراسر ایران اسلامی تکرارشدنی است و... نفرت و انزجار عمیق خود از آمریکا و متحدانش را به نمایش گذارده اند و اما، چنانچه منظور کلینتون، اصحاب اندک و کم شمار فتنه ۸۸ است که باید گفت؛
«موز را زور و قوتی گر بود کمر خویش راست می فرمود»!
۵- یکی از خنده دارترین بخش از اظهارات هیلاری کلینتون، آنجاست که درباره اتهام اخیر دولت آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، سخن می گوید. این بخش از سخنان خانم کلینتون به اندازه ای بی پایه و اساس است که مجری شبکه بی بی سی با پوزش از وی، می گوید؛ بسیاری معتقدند که این اتهام و طرحی که به ایران نسبت داده می شود «پیش پا افتاده» و «مبتذل» است- مجری از این اتهام با واژه BANAL یاد می کند- و خانم کلینتون که از این سؤال به طور محسوسی عصبانی شده است به ادعانامه- کیفرخواست- دادستان کل آمریکا علیه «منصور ارباب سیار» اشاره می کند و به جای ارائه دلیل برای اثبات این ادعا می گوید «سپاه قدس سابقه اینگونه عملیات را دارد و این خود دلیل محکمی است بر این که می تواند در توطئه قتل سفیر عربستان نیز دست داشته باشد»! و هیچ نشانه ای از سوابق مورد ادعای خویش ارائه نمی کند. خانم کلینتون که انگار متوجه پریشان گویی خود شده است در ادامه پاسخ به سوال یاد شده می گوید «البته امیدواریم دولت آمریکا بتواند این اتهامات را در دادگاه ثابت کند»!
گفتنی است که طی ۳۲ سال گذشته برای اولین بار است که یکی از اتهامات دولت آمریکا به جمهوری اسلامی ایران نه فقط با مخالفت، بلکه با تمسخر بسیاری از مقامات رسمی و رسانه های معروف آمریکایی روبرو می شود. تا آنجا که هفته نامه آمریکایی «تایم» علی رغم نزدیکی اعلام شده با کاخ سفید، این اتهام را مضحک و با سناریوهای تخیلی فیلم های هالیوودی قابل مقایسه دانسته است و «رابرت بائر» مأمور برجسته سیا در خاورمیانه اظهار می دارد: سطح کار نیروی قدس بسیار بالاتر از آن است که چنین طرح های دم دستی داشته باشد و خطاب به دولتمردان آمریکایی می گوید: «با شناختی که من از نیروی قدس دارم، اگر تصمیم بگیرد که شما بمیرید، حتما خواهید مرد»!
هیلاری کلینتون که فهمیده است پاسخ وی به پرسش یاد شده تا چه اندازه بی پایه و سخیف بوده است در مصاحبه بعدی با VOA- در همان روز- به فکر جبران می افتد و در پاسخ به همین سوال فقط می گوید «ما اسناد فراوانی در اختیار داریم که در دادگاه ارائه خواهیم کرد»!
۶- وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که «شما از یکسو می گوئید طرفدار جدی مردم ایران هستید و از سوی دیگر دست به تحریم هایی زده اید که آثار آن متوجه همین مردم است» می گوید «آمریکا چاره ای جز انجام این تحریم ها ندارد»! و هنگامی که با پرسش بعدی مجری که اشاره تلویحی به تناقض میان ادعای مردم دوستی آمریکا و تحریم علیه همین مردم روبرو می شود، یک برگ دیگر به نفع جمهوری اسلامی ایران رو می کند و بی آن که متوجه باشد، اعتراف می کند که هدف اصلی از تحریم ها و اتهام تروریستی اخیر به ایران، ایجاد تمایل در جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکاست و با استیصالی که آشکارا نشان می دهد آمریکا تا چه اندازه از این که مورد تحقیر ایران قرار گرفته عصبانی است، ابراز امیدواری می کند که ایران در پی این تحریم ها به مذاکره با آمریکا تن بدهد. به بیان دیگر، خانم کلینتون با صراحت به دست بالا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در چالش با آمریکا اعتراف می کند. اظهارات خانم کلینتون درباره انقلاب های اسلامی منطقه و ادعای حمایت از آنها در حالی که خروش مردم در تمامی تحولات اخیر علیه دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا نظیر حسنی مبارک، بن علی، عبدالله صالح، پادشاه اردن، آل سعود، آل خلیفه و... است نیز قبل از آن که تعجب آور باشد خنده دار است و موارد دیگری از این دست که در این وجیزه نمی گنجد و تنها می توان از ژرفای دل دست به دعا برداشت و از خدای مهربان، ادامه مسئولیت خانم هیلاری کلینتون در پست وزارت امور خارجه آمریکا را آرزو کرد!
۷- و بالاخره، نکته درخور توجه این که در هیچیک از دو مصاحبه یاد شده هیچ پرسشی درباره جنبش فراگیر وال استریت و دامنه گسترده آن به بیش از ۱۲۰۰ شهر بزرگ از ۸۴ کشور جهان مطرح نمی شود و حال آن که مردم آمریکا و سایر کشورهای اروپایی مخالفت جدی خود با نظام سرمایه داری را به صراحت فریاد می زنند و با شعار معروف «ما ۹۹ درصدیم که تحت سلطه یک درصدی حاکمان آمریکایی و اروپایی قرار گرفته ایم» ضمن تاکید بر غیرمردمی بودن این حکومت ها از ادامه جنبش تا رسیدن به خواسته های مشروع خود سخن می گویند و به گفته تمامی صاحبنظران اروپایی و آمریکایی جنبش وال استریت، اصلی ترین، جدی ترین و بی سابقه ترین تهدید علیه دولت های غربی است. از این روی حضور شتابزده و غیرمنتظره هیلاری کلینتون در دو شبکه مورد اشاره برخلاف ظاهر آن، نشانه استیصال آمریکا در مقابل جنبش وال استریت، احساس ضعف و شکست از خیزش های اسلامی منطقه و سقوط پی درپی دیکتاتورهای دست نشانده است که به اعتراف استراتژیست های معروف آمریکایی و اروپایی در تمامی این تحولات اثرپذیری از انقلاب اسلامی ایران به وضوح دیده می شود. مردم در آمریکا، انگلیس، ایتالیا، یونان و...خیزش خود را با حرکت انقلابی مردم مصر در میدان «التحریر» مقایسه می کنند. در اقدام مضحک هیلاری کلینتون نباید وحشت آمریکا و متحدانش از حج امسال و فریاد برائت از مشرکین ملت های مسلمان را که این روزها به فریادی فراگیر تبدیل شده است، نادیده گرفت.
حسین شریعتمداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد