وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

یگان 91 "چشم و گوش اسرائیل" برای زیر نظر داشتن حزب‌الله

خبرگزاری فارس: یگان 91 را "چشم و گوش اسرائیل" برای زیر نظر داشتن حزب الله نامیده‌اند، این یگان از این جهت تشکیل شده که تنها وظیفه‌اش کنترل و مراقبت تحرکات حزب باشد.

خبرگزاری فارس: یگان 91

ه گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امور استراتژیک، یگان 91 یکی از یگان‌های برگزیده و منتخب ارتش رژیم صهیونیستی است که در واقع یک یگان پیاده نظام در گردان 869 (گردان شاحف) است و "یگان راهبری" (هموفیل) نیز نامیده می‌شود و وابسته به دایره شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات است که حوزه فعالیت‌های آن شمال سرزمین‌های اشغالی یا جنوب لبنان را شامل می‌شود و پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ دوم لبنان در سال 2006 تشکیل شد.

وظایف یگان 91

- مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه یگان 91 جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب الله و زیر نظر داشتن تمام تحرکات حزب و نیروهای آن و مشخص کردن اهداف حزب است.
- راهنمایی و توجیه توپ‌ها و تانک‌ها و بالگردهای و نیروهای پیاده نظام و یگان‌های ویژه برای هدف قرار دادن دقیق اهداف تعیین شده در حزب الله و نیروهای آن است.
-  در صورت نیاز وارد عمل شدن و درگیری با نیروهای حزب الله.

دلیل تشکیل این یگان


پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 2006 و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب وینوگراد،‌ این کمیته در گزارش مدون خود تاکید کرد که از جمله مهمترین دلایل شکست نظامیان صهیونیست در برابر حزب الله، نداشتن اطلاعات از تحرکات حزب الله و عدم شناسایی اهداف مد نظر آن و عدم شناسایی بسیاری از مناطق تحت کنترل و استقرار نیروهای حزب الله در طول مرزها بود،‌ بگونه‌ای که فرمانده‌هان میدان‌های جنگ و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی توان تصمیم‌گیری دقیق درباره اهدافی که باید تخریب و نابود می‌شدند را نداشتند و همین امر به حزب الله کمک کرد تا آخرین لحظه به بمباران شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه دهد.
تمام دلایل فوق الذکر موجب شدند تا رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به فکر تشکیل چنین یگانی بیفتند تا تنها وظیفه آن "حزب الله" باشد و جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی حزب را دربرگیرد تا در صورت بروز جنگی دیگر رژیم صهیونیستی این‌گونه از حزب الله شکست نخورد.
 
آموزش‌های یگان

 
این یگان تحت انواع و اقسام آموزش‌ها و تمرین‌ها قرار گرفت و پیشرفته‌ترین تجهیزات در اختیار آن قرار داده شده تا تمام تحرکات را در طول مرزهای شمال رژیم صهیونیستی زیر نظر داشته باشد، بگونه‌ای که در هیچ شرایطی فعالیت و ماموریت‌های این یگان متوقف نمی‌شود.
از جمله دوره‌های آموزشی که افراد این یگان سپری کرده‌اند، 4 ماه طی کردن انواع دوره‌های آموزشی و 10 ماه طی کردن انواع دوره‌های آمادگی بدنی است که حمل کردن بارهای سنگین و راه رفتن به مسافت‌های طولانی در شرایط بسیار سخت و سازگار با محیط را شامل می‌شود.
 
فعالیت یگان
 
افراد این یگان تمام تحرکات روستاهای مرزی لبنان را زیر نظر دارند، بگونه‌ای که موجب شده بسیاری از افراد یگان 91 با روند زندگی روزانه و خانه‌ها و ساکنان این روستاها آشنا شوند، در همین راستا تک تک نیروهای یگان موظف هستند هر روز گزارشی از اطلاعاتی که در طول روز جمع‌آوری کرده‌اند،‌ تهیه کنند و اقدام به بررسی و تحلیل این گزارش و ارائه نظر خود درباره آن کنند.
پس از آن گزارش‌ها به افسران اطلاعات و تجسس ارائه می‌شوند تا افسران حاضر در این دایره اقدام به تهیه بانک اهداف حزب الله از آن کنند و اطلاعات موجود را در اختیار دوایر مختلف ارتش قرار دهند.
 
اهمیت یگان برای رژیم صهیونیستی
 
تل‌آویو این یگان را برادر بزرگ‌تر ارتش و چشم و گوش آن در جنوب لبنان نامیده که بیش از هر یگان و دایره دیگری در ارتش رژیم صهیونیستی با عناصر حزب الله و فعالیت‌های مختلف آن آشناست و در صورت بروز جنگ با حزب الله تل‌آویو از این یگان در حملات هوایی و زمینی خود کمک خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد