وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

آی پد 2

خب تاریخچه را خوندید ؟....

حالا یک گریز دیگر هم بزنم آی پد همینطور که از اسمش پیداست مربوط به کمپانی اَپل هست ( توضیح واضحات ) و از آن قسم ابداعاته که مرحوم استیو جابز بعد از بازگشتش با خود ( در حقیقت از مغز خود ) به این کمپانی به ارمغان آورد ...

حالا به چند و چونش کار نداریم اما تب آی پد این روزها در کنار آی فون -4 بد جوری تو جون ملت افتاده و یه مقداری کمترش تب macbook و macair و از اون کمتر i-mac .

القصه این بنده سراپا تقصیر در ایام صباوت چنانکه افتد و دانی - دانشجوی ترم پایین یا اصطلاحا آشخور که بودم-   به لطف یکی از هم کلاسی ها آشنایی خیلی مختصر با i-mac پیدا کردم - در آن روزها ( 20-21 سال پیش ) LC و LCII حرف اول را می زدند و بعد از این ایام بین ما و سیستم عامل مک فراقی حاصل شد بیست ساله و به سراغ مک که رفتم نه او من را فهمید و نه من او را .... .

حالا پس از گذشت 5-6 ماهه یواش یواش دارم یه چیزهایی می فهمم ، اما برای شما سروران و استاد ( جانم بگوید که ) گفتم بیایم و اولا به این مک یه ذره زبان آدمیزاد ( یا همون ویندوز ) بفهمونم .که خلاصه گشتم و این امکان را پیدا کردم و حالا هر چند که ممکنه تکرار مکررات باشه و با کسب اجازه از سردبیر محترم وبلاگ ( سرکار خانم مهندس ) این مطلب را روی وبلاگ ( که از سایت ایران مکینتاش عینا  کپی / پیست کردم ) قرار می دهم .

نصب ویندوز7 بر سیستم عامل مکینتاش با استفاده از برنامه Boot Camp

این بخش
تاحدودی شبیه نصب ویندوز ویستا به روی سیستم عامل مکینتاش است که با استفاده از یکی از برنامه های مکینتاش یعنی Boot Camp اجرا می شود، با کمک این خودآموز کلیه مراحل نصب برنامه را فراخواهید گرفت.

توجه: اگر تابه حال از ویندوز7 و سیستم عامل مکینتاش X بطور همزمان استفاده نکردید، به اطلاع شما می رسانیم که همواره می توانید با استفاده از برنامه Parallels Desktop ویندوز7 را در محیط مجازی نصب کنید.

به منظور نصب ویندوز 7 بر مکینتاش X از برنامه Boot Camp استفاده کنید که مراحل نصب آن به قرار زیر است:

1- کلیه ی میان افزارهای به روز رسانی شده در مکینتاش X ( با استفاده از فرمان Apple Button> Software Update…… ) نصب شده است.
2- با اجرای سی دی ویندوز7 آنرا روی کامپیوتر نصب کنید.
3- سپس مراحل نصب سیستم عامل مکینتاش X Leopard را از روی DVD یکی پس از دیگری انجام دهید.
4- در سیستم عامل مکینتاش حداقل 10GB فضای خالی در هارد دیسک وجود دارد (احتمالاً شاید کمتر از این مقدار حافظه را برای نصب سیستم عامل درنظر بگیرید، اما برای نصب برنامه ایی به غیر از سیستم عامل فضای خالی در اختیار نخواهید داشت)
5- اگر همه مراحل نصب خوب پیش رود یک ساعت بیشتر زمان نمی برد، در غیر اینصورت 5 ساعت بطول می انجامد.
6- در ادامه می توانید پشتیبانی Time Machine مکینتاش X را به روز رسانی و تکمیل کنید که کار بسیار خوبی انجام می دهید. من نیز این کار را به راحتی انجام دادم. از آنجایی که بخشی از این فرایند شامل پارتیشن بندی درایورهاست؛ همواره با مشکلاتی روبرو هستیم که امکان برطرف کردن آنها وجود دارد.
7- هنگام نصب برنامه بهترین کاری که می کنید این است که کمی صبور باشید. پیشنهاد می کنم در طول اجرای مراحل نصب و پارتیشن بندی یک کتاب کنار دستتان بگذارید تا هم از وقت تان استفاده کنید و هم حوصله تان سرنرود.

نصب ویندوز ویستا با برنامه Boot Camp:
1- اولین کاری که می کنید همه ی برنامه ها را ببندید. منظور برنامه هایی که در Apple Menu در حال اجرا هستند، اگر چه که ما همواره تأکید می کنیم همه ی پنجره ها را ببنید اما باز هم اکثر کاربران فراموش می کنند.
2- حال پنجره Finder را باز کنید، سپس گزینه های Application> Utilities را انتخاب کرده و به روی گزینه Boot Camp Assistant دوبار کلیک کنید.


- در اولین پنجره ایی که باز می شود گزینه Continue را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
4- حال در این مرحله مقدار فضای اختصاص داده شده برای ویندوز7 را مشخص کنید. اگرچه می توانید حافظه ی 6 گیگ را انتخاب کنید، اما من آنرا پیشنهاد نمی کنم. با این مقدار حافظه تقریباً هیچ فضایی برای نصب نرم افزارها، و فایل های پنهانی سیستم عامل در اختیار نخواهید داشت و احتمال دارد ویندوز آسیب ببیند. من 20 گیگابایت حافظه برای آن درنظر گرفتم که پس از نصب ویندوز7 حدود 16 گیگ حافظه برای من باقی می ماند. به منظور تغییر مقدار حافظه ی بکار رفته در ویندوز7، روی درایو کوچکی که بین سیستم عامل مکینتاش X و ویندوز قرار دارد کلیک کرده و با تغییر حجم آن ظرفیت حافظه تغییر می کند.


5- سپس مقدار حافظه ویندوز7 را مشخص کنید، پس از آن روی کلید Partition کلیک کنید.
6- عملیات پارتیشن بندی سیستم چندان طول نمی کشد. البته اگر با مشکلی مواجه شدید می توانید به مرحله ی 10 مراجعه کنید و نگاهی به آن بیاندازید. در این بخش خودآموز نصب ویستا با برنامه ی Boot Camp ارائه شده، که راه حلهای پیشنهادی برای رفع کلیه خطاها و مشکلات پارتیشن بندی را به اطلاع شما می رساند. با کمک این بخش می توانید همه ی مشکلات خود را برطرف کنید.
7- پس از پایان عملیات پارتیشن بندی، درایو جدید Boot Camp به روی دسکتاپ ظاهر می شود.


8- حال DVD نصب ویندوز7 را وارد کامپیوتر کنید و به روی گزینهStart Installation کلیک کنید.

- پس از آن سیستم عامل مکینتاش ریست و ویندوز 7 را اجرا کنید. به محض بالا آمدن ویندوز پنجره ایی باز می شود و از شما پرسیده می شود که می خواهید ویندوز را به روی کدام پارتیشن نصب کنید. در ستون Name گزینه BOOTCAMP را انتخاب کنید. چنانچه گزینه ی anything else را انتخاب کنید، مکینتاش X از بین خواهد رفت یا مشکلات حادی برایتان بوجود خواهد آورد. در ادامه گزینه ی drive options (advanced) را انتخاب کنید


10- با انتخاب گزینه BOOTCAMP به روی گزینه ی Format کلیک کنید.

11- حال روی OK کلیک کنید.

- با زدن کلید OK نصب ویندوز7 آغاز می شود. نصب ویندوز کمی طول می کشد و تاحدودی خسته کننده است، پس بهتر است خودتان را سرگرم کنید و در این فاصله یک فنجان چای بنوشید یا صفحات روزنامه را مرور کنید. فقط حواستان باشد که از کامپیوتر زیاد فاصله نگیرید، چرا که پس از اینکه سیستم مجدداً راه اندازی شد، باید DVD نصب ویندوز را از دستگاه خارج کنید.


- پس از خارج کردن DVD، سیستم عامل مکینتاش بطورخودکار روی ویندوز7 راه اندازی می شود، و مراحل نصب به پایان خواهد رسید. پس از آن پنجره ایی برای انتخاب زبان سیستم و صفحه کلید و ... نمایان می شود. سایر مراحل نصب ویندوز پشت سر هم یکی پس از دیگری اجرا می شود.
14- پس از اینکه مراحل نصب کامل شد، دستگاه مجدداً ریست می شود، حال از این پس می توانید در محیط ویندوز7 کار کنید. شبکه WiFi فوراً فعال می شود (نیازی نیست درایورها را نصب کنید) و می توانید به اینترنت وصل شوید. با اتصال به اینترنت درایور راه انداز ویندوز مانند کارت ویدئو را دانلود کنید. اجازه بدهید این مرحله بطور کامل انجام شود.

15- پس از آن، مجدداً از شما خواسته می شود که دستگاه را ریست کنید.
16- به محض اینکه ویندوز بالا آمد، خواهید دید که کیفیت تصویر چقدر افزایش یافته و می توانید ویژگیهای گرافیکی پیشرفته ی سیستم را فعال کنید.


17- خاطر نشان می کنیم که هنوز درایورهای صدا به روی سیستم نصب نشده است.


18- حال DVD میکنتاش X Leopard را وارد دستگاه کنید و به محض اجرا گزینه ی Run setup.exe را انتخاب کنید.


19- در این بخش یکی از برنامه های مکینتاش، یعنی Boot Camp اجرا خواهد شد. جهت اجرای برنامه به روی گزینه ی Next کلیک کنید.




20- در قسمت تأیید موافقتنامه ی برنامه یعنی I accept terms in…… موافقت خود را اعلام کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.




21- حال پس از اینکه از تنظیمات بخشApple Software Update for Windows اطمینان حاصل کردید، کلید Install را بزنید.


22- برنامه ی Boot Camp بهمراه کلیه ی درایورهای موردنیاز نصب خواهد شد.
23- پس از اینکه هر کدام از درایورها نصب شد، پنجره ایی ظاهر می شود که پایان موفقیت آمیز عملیات نصب را نشان می دهد.
24- در پایان کلید Finish را بزنید.
25- پس از پایان این مرحله مجدداً سیستم را از اول راه اندازی کنید. سپس DVD نصب مکینتاش X را از دستگاه خارج کرده و برای ریست کردن کامپیوتر گزینه ی Yes را بزنید.




26- اگر باز هم کامپیوتر صدا ندارد و با مشکل مواجه است، باید درایور Realtek را نصب کنید.
27- بالاخره سیستم عامل و درایورهای آن همگی نصب شدند. هرگاه سیستم عامل مکینتاش بوت می شود، کلید Option را نگه دارید تا سیستم عاملی را که می خواهید راه اندازی کنید، را انتخاب کنید.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد