وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

وبلاگ غیر رسمی مرکز فناوری اطلاعات

با ذکر خداوند متعال و یاد شهدای معلم

Recon Mod Live

Recon Mod Live : داشبوردی در عینک های ایمنی اسکی


 برای  کسانی که عاشق فصل زمستان هستند هیچ چیزی بهتر از اسکی و تخته سواری روی برف نیست! تکنولوژی هم این نکته را خوب دانسته و برای همین هم این افراد رو تنها نگذاشته است! Mod Live تولید شرکت Recon، با استفاده از یک نمایشگر میکرو اپتیک کلیه اطلاعات بلادرنگ رو در زمینه سواری روی برف در اختیار شما میگذارد! اطلاعاتی مثل فاصله، سرعت، ارتفاع، زمان، دما و ... که در سمت راست عینک نشان داده می شوند. همچنین MOD Live قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل آندروید از طریق بلوتوث را نیز داراست. بدین طریق می توان هنگام اسکی موسیقی گوش داد، پیام های متنی را خواند و یا هر کار عادی قابل انجام توسط گوشی را انجام داد.

این محصول از یک مینی کامپیوتر تشکیل شده است که شامل یک چیپ GPS ، شتاب سنج، مینی LCD و یک پردازنده 600 مگاهرتزی ARM Cortex-A8 در سمت راست عینک می باشد که از طریق یک کابل به یک باتری در سمت چپ عینک متصل شده اند. کاربران با قراردادن MOD Live در عینک های ایمنی خود به یک دشبورد کامل از وضعیت خود دسترسی پیدا می کنند.

جالب اینجاست که کمپانی Recon ادعا کرده که این تکنولوژی هیچ ضرری برای اسکی باز (از جمله پرت شدن حواس جهت دیدن تصویر و ...) را ندارد. دلیل آنها برای این ادعا این است که تصویر حاصل به صورت یک تصویر مورب مجازی 14 اینچی در فاصله 5 فوتی از شخص تشکیل می شود. هم چنین تصویر مستقیماً جلوی چشم اسکی باز قرار نمی گیرد. به ادعای شرکت، این کار با این تکنولوژی همانند کار با دشبورد ماشین است. همانگونه که فرد راننده بدون گیج شدن و حواس پرتی از اطلاعات ارائه شده در داشبورد ماشین استفاده می کند، فرد اسکی باز نیز از تصویر تشکیل شده بهره می برد بدون اینکه مشکلی در روند فعالیت ورزشی او ایجاد شود!

نظرات 1 + ارسال نظر
آشنا یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:41 ب.ظ

سلام. جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد